Årsmöte 2020 avklarat!

Igår samlades en liten men tapper skara för att genomföra Femmis årsmöte i Göteborg. Det var få anmälda från början, förmodligen pga att folk inte vill ta onödiga risker och resa till Göteborg i dessa corona-tider. Inom sista dygnet fick vi också 60% avhopp pga sjukdom el misstänkt sjukdom. Jättetråkigt att inte fler kunde närvara men vi är ändå glada över att vi lyckades genomföra årsmötet och vi har nu en ny styrelse! Presentation av styrelsens nya medlemmar kommer lite senare.
Juristen och stjärnfamiljsexperten Erik Mägi kom och berättade om juridiken kring vår familjeform. Många intressanta frågor och diskussioner kring faderskapsutredningar och vad som händer om föräldern går bort uppstod. Stort tack till Erik!
På årsmötet tog vi bl a beslut om verksamhetsplan och budget för kommande år, vi har gjort några mindre stadgeändringar, infört föreningens första värdegrund och bytt vårt juridiska namn från ”FEMMIS – Föreningen för frivilligt ensamstående föräldrar med donation” till kort och gott ”Femmis”. Mer information om besluten som togs på mötet kommer att läggas upp här på medlemssidan inom kort!